Cookie Consent by TermsFeed

UAB

Kai sąskaitos rašomos negalvojant

Kam rašomos sąskaitos faktūros? Sau (pardavėjui), ar kitiems (pirkėjui)?

Atsakymai:

  1. Pardavėjui
  2. Pirkėjui
  3. Pardavėjui ir pirkėjui

Atsakymas: mokesčių inspekcijai. Jei rimtai, tai pirkėjui (jei tai įmonė) ji yra reikalinga visada. Taip užpajamuojamos prekės.

Sąskaitoje faktūroje būna lentelė su tam tikrais stulpeliais. Jie skiriasi, bet visada būna pavadinimas ir kaina. Tačiau būna įmonių, kurios sugalvoja visokių dalykų, kad tik apsunkinti darbą kitiems. Kaip užpajamuoti prekes, kai gauni tokius laukelius:

  1. Kaina be pvm 
  2. Kaina su pvm
  3. Nuolaida procentais
  4. Kiekis
  5. Pvm procentais
  6. Suma be pvm
Atsakymas paprastas: imi skaičiavimo mašinėlę ir Sumą be pvm dalini iš kiekio. Gauni vieneto kainą. Jei su tuo jau visi susitaikė, tai atėjo laikas permainoms! Naujose sąskaitose vietoje „Suma be pvm“ padarykime „Suma su pvm“. Ir pajamuoti prekes tapo dar įdomiau: Suma su pvm daliname 1,09 (jei pvm 9%) ir daliname iš kiekio.

Gal man gali kažkas paaiškinti kam ir kodėl galėjo šauti tokia mintis į galvą?

Kaip darant akcijas tai galima padaryti blogai

Nors šis atvejis įvyko ne pastarąją savaitę, bet vistiek aprašysiu.

Kurjeriai sugalvojo padaryti akciją, kuri, matyt, turėjo skatinti klientų lojalumą. Įsteigė kelias nominacijas ir pažadėjo keliones. Atrodo viskas gražu ir gerai, bet...

Pirmas dalykas - dalyvauja tik atskirai užsiregistravusios įmonės. Ar jie tikrai negali žinoti įmonių, kurios siunčia siuntinius per juos?

Antras - pakvietė po penkis kiekvienos nominacijos pretendentus į boulingo klubą, kuriame turėjo vykti burtų traukimas. Gražu, bet... Jei įmonės atstovas nedalyvauja - įmonė negali laimėti prizo. Jie Kaune. Dalyvauti gali tik vienas atstovas.

Čia ir kyla klausimas: ar iš Vilniaus vienas įmonės atstovas važiuos į Kauną, kur galbūt laimėsi prizą (tikimybė 20%)? Aš manau, kad ne. O ir lojalumas sunaikinamas.

Knygų leidyba

Knygų leidyboje situacija tikrai normali:


lentelė iš „Verslo žinios“

 

Buhalterijos vingrybės

Teko vakar sudalyvauti buhalteriams skirtame seminare. Ne, aš ne buhalteris. Daug įdomių dalykų išgirdau, o patys įdomiausi susiję su pajamomis natūra. Apie tai kažką girdėjote tikrai, o konkrečiai daugelis nieko nežino. Spauda daugiausia rašė dėl automobilių. Nesiplėsiu labai, bet pabandau trumpai pasakyti esmę tiems, kas nežino.

Pajamos natūra tai yra žmogaus pajamos, tik ne pinigais. T.y. tai kaip jūsų papildomas atlyginimas, nuo kurio reikia mokėti mokesčius ir pan.

Pačiu pačiu didžiausiu absurdu, iš to ką sužinojau, man atrodo šitas:

Tarkim įmonė gamina... baldus. Jūs dirbate šioje įmonėje. Nusipirkote butą ar namą. Kur pirksite baldus? Atrodo kvailas klausimas. Tada kitas: kodėl? Dar vienas kvailas klausimas? Pasirodo, kad gauta nuolaida savo darbovietėje yra pajamos natūra. T.y. jūs turėsite susimokėti už tai mokesčius.

Aišku, kad apėjimas yra - rašysite sąskaitoje ne savo, o draugo ar kažkokio kito žmogaus duomenis. Ir tada bus viskas gerai  jokių pajamų natūra.

Pirkimas ir grąžinimas

Pažiūrėti per televiziją reklamą, pirkti bet ką, o po to grąžinti nėra labai teisinga.

Turbūt daug kas per tv matėte reklamą: „Internetu pirktą ir nepatikusią prekę galite grąžinti per 7 dienas“. Iš tiesų panašiai ir yra.

Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklės

Čia nerasite knygų, kaip grąžintinų prekių. Tačiau knygos yra negrąžintinos prekės:

Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės

Kas tarp šių taisyklių bendro? O bendra yra štai kas:

Parduodant daiktus, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taikomi ir bendrieji daiktų pardavimo reikalavimai, nustatyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 697 “Dėl Mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo” (Žin., 2001, Nr.51-1778) patvirtintose Mažmeninės prekybos taisyklėse.

Taigi, nepakanka perskaityti tik pirmąsias taisykles. Įdėmiai paskaitykite ir antrąsias.

Kaip aš susipažinau su Rimvydu Stankevičiumi

Nors mūsų sandėlyje yra labai daug knygų, bet dalį parduodame iš leidyklų arba tiekėjų sandėlių.

Būna taip, kad nuperka knygas, kurių tiekėjas nebeturi, arba apmoka pavedimu po kelių dienų, per tą laiką kažkas kitas tą knygą nusipirko. Tokiu atveju knygos ieškome kitur: knygynuose, parduotuvėse. Tik jei tikrai niekur neberandam - pranešame žmogui, kad nebegalime tos knygos pristatyti.

Panašiai buvo ir su Rimvydo Stankevičiaus knyga „Randas“. Nusipirko, o jos Rašytojų sąjungos leidykla nebeturi. Mano brolio klasiokas yra geras autoriaus draugas. Taigi, gavau kontaktus ir pasiskambinau. Knyga pristatyta. Kol su juo važiavom iki jo namų ir atgal į darbą labai teisingai pasikalbėjom. Žiauriai geras ir paprastas žmogus. Net keista.

Klientų pageidavimai

Kai gauni tokį sakinį - galima susimąstyti:

ovalo spalva padaryti tokia svytincia auksine su nusviesejanciu auksiniu svytinciu seseliu, nueincia sviesejancia spalva i korteles krastus

Viskas perkama ir parduodama

Manote, kad jei straipsnis žurnale apie kažką teigiamas - reiškia ojektas teigiamas, geras? Ne. Savininkas objektas susimokėjo. Šiandien gavau laišką:

 


Turiu Jums neatremiamą pasiūlymą projektui žuranle IEVA :)

 

Lapkričio mėnesio numeryje rašysime redakcinį straipsnį apie Lietuvoje sparčiai besiplečiantį būdą pirkti/atsiskaityti/rezervuoti/užsisakyti internetu, todėl siūlome prisidėti ir Jums. Straipsnyje būtų minimos kelios internetinės parduotuvės, tačiau is skirtingų sferų: parfumerija (parfume.lt), rūbai, aviabilietai ir t.t. - būtumėte tikrai paminėti ir Jūs.

 

Po teminio straipsnio atvertime (1-2 psl) būtų vien Jūsų reklama: internetinis psl., produktai su kainomis, akcijos (jei turite) ir t.t.

Pripažinkime, kad tokia reklama labiau pastebima nei standartinis maketas, beto Jūs gautumėte net 2 psl reklamos.

Ar sudomino?

Lauksiu Jūsų komentarų!

Pagarbiai,

Pardavimų ir marketingo
projektų vadovas
Vygintas Ivanica
tel.: 8 650 53341
Konstitucijos pr. 26, Vilnius

 

Kitas žingsnis: mes padarėme tą ir tą ir dabar apie tuos blogus dalykus parašysime. Gal jus domintų reklama mūsų žurnale vietoj straipsnio?  :)

Parduodame knygas

Ir kaip gi galima nepasigirti, kai ateina permainos  :)  Nuo šiol knygynas manoknyga.lt rūpinsis ne tik savo klientais, bet ir pigu.lt. Na gerai, skamba kiek per garsiai ir ne viskas iš karto, bet... Jau dabar bendradarbiaujame su pigu.lt ir knygas jiems tiekiame mes.

Kodėl taip nutiko? Knyga nėra tokia gera prekė kaip daugelis įsivaizduoja. Kai kurių dalykų neįsivaizdavome ir patys, kai pradėjome prekiauti. Pvz.:

  • Ribotas antkainis. Pagrinde tai riboja konkurencija. Kiek kitaip yra su rankų darbo prekėmis. Arba su tomis, kurios yra unikalios ir prekiauja vienas tiekėjas
  • Knygos pastoviai kaupiasi sandėlyje. Tokiu būdu užšaldomi dideli pinigai.
  • Bendravimas su laaaabai daug leidyklų. Leidykloms iki procesų automatizavimo žiauriai toli. Nėra nė vienos leidyklos kurios knygomis galėtum prekiauti naudodamasis xml
  • Dalį pristatymo mokesčio parduotuvė dengia iš knygos antkainio. Tarkim Jums kainuoja knygos pristatymas 8 Lt. Mums jis vidutiniškai kainuoja apie 9,50 Lt. Skirtumas tas, kad viena kaina su pvm, o kita - be. Taigi, knygos pristatymo kainą sumoka užsakovas 6,72 Lt (nuo kito mėn. 6,61 Lt), o parduotuvė dengia likusius beveik 3 Lt.
  • ...

Bet čia subtilybės, kurias sužinai pradėjęs prekiauti. Taigi, ko gero, geriau bendrauti su vienu tiekėju, nei su 30 ar 40.

Sprendimas naudingas abiem pusėm.  :)

Kliento prisirišimas

Įdomu kada Lietuvos verslininkai supras, kad lankytoją, pirkėją prie jų parduotuvės ar kavinės pririša ne tiek pati parduotuvė, kiek jos darbuotojai?

Jei man patiko aptarnavimas - aš ten grįšiu. Jei man kaskart ateinant rasiu vis kitą darbuotoją - aš pradėsiu pirkti ten, kur man tuo metu patogiausia. O juk tik žmogus sugeba pririšti taip, kad dėl smulkmenos klientas nuvažiuos ten, neatsižvelgdamas ar jam pakeliui.

Konsignacija

Kai nusiunčiu leidyklai dėl knygų platinimo konsignacijos būdu ir gaunu vadovaujančio žmogaus atsakymą:

Universitetas yra biudzetine organizacija. Konsignacija yra vienas is paramos budu. Biudzetine organizacija negali buti paramos teikeja, tuo labiau, privataus kapitalo strukturai.

Susimąstau: ar žmogus supranta kas yra konsignacija ir kas yra parama? Sėkmingo vadovavimo.

Tie kas su tuo nesusidūrė, pasakysiu, kad konsignacija yra kai A perduoda knygas B ir B jas parduoda. B moka už parduotas prekes A tik po to kai pats parduoda jas. Iki to momento jos priklauso A. Taigi, kurioj vietoj čia atsiranda parama?

Kurjeriai

Nesuprantu kaip galima dirbti su siuntos.lt ir nebankrutuoti.

Čia citata iš qemm blogo:

sekmadienį vėlai vakare apsireškė nerišliai kalbantis jaunuolis, su pareiškimu, jog nori man pristatyti siuntą. Čia gal ant žmonių nelabai gerai varyt, bet drąsiai galėčiau paskirti tam kurjeriui didžiausio ever maumedžio apdovanojimą, nes, kad rastų mano namą, kurį be vargo randa kas tik nori, jam prireikė net trijų skambučių, į vieną kurį man atsiliepus išgirdau jo sakomus žodžius "Kur bl*t čia reik važiuot" (again, I'm not shitting you). O taip pat, man prireikė išeiti į lauką, nes, check this out, žmogus užsiparkavęs tiesiai prieš mano laiptinę, kuri yra like 5 metrų pločio stiklinis vestibiulis, sugebėjo telefonu išaiškinti, kad "nėra čia jokios laiptinės".

O tai, ne gana to, kad ten toks „įdomus“ kurjeris dirba, tai čia jau mano faktai:

  • telefonu niekada niekas neatsiliepia
  • emailu niekada niekas neatrašo
  • atsakius į mailą, iš kurio man jų darbuotoja rašė, taip pat niekas neatrašo 

O dar viena istorija:

Išsikviečiam kurjerį penktadienį. Užsakymai daromi per jų internetinį puslapį. Jie skelbiasi, kad dirba ir šeštadieniais. Šeštadienį kurjerio nėra. Pirmadienį kurjerio nėra. Skambiname - nekelia. Rašome emailu - neatsako. Kurjeris taip ir neatvažiavo. Oki, radom sprendimą ir išsiuntėme kažkaip kitaip. Nuo to laiko nutarėme su jais nebedirbti. Manote viskas? Mėnesio gale atsiunčia el. paštu jų darbuotoja man sąskaitą. Joje vienintelis siuntinys, kurio jie nepaėmė. Atsakiau ir paaiškinau visą situaciją. Dar po savaitės skambina man kurjeris:

- Noriu jums laišką atvežti.
- Kokį?
- Sąskaitą
- Ne, ačiū. Mes nieko nesiuntėme per jus šį mėnesį. Viską paaiškinau el. paštu Jūsų darbuotojai.
- Tai davai jūs paimkite tą laišką, pasirašysite ir galite nemokėti nieko. Aš užsidėsiu pliusą.
- Ne, nes mes neturėtumėm gauti jokios sąskaitos
- Nu kaip norit

Po šio įvykio daugiau nebekišo sąskaitos. Keista, bet net antstolių neatsiuntė  :)

Arbatpinigiai

Kažkada skaičiau nežinau.lt straipsnį apie arbatpinigius. Jau kuris laikas vežiuoju knygyno užsakymus po Vilnių. Šiandien buvo pirmas kartas kai gavau arbatpinigių už tai. Net 5 Lt!

Tai man dabar įdomu pasidarė kam, kiek ir už ką paliekate arbatpinigių?

Rekomendacijos gali būti naudingos

KnygynasKnygyne pagaliau pabaigėme ir paleidome viešai referrals sistemą. Kas tai?

Jums pakanka:

  • savo svetainėje įsidėti bannerį
  • svetainėje įdėti nuorodą su savo rekomendavimo id
  • tokią nuorodą nusiųsti draugams el. paštu
  • įsidiegti wordpress įskiepį 

ir jau kaupsite manoknyga.lt litus.

Kiek? 5% nuo kiekvieno užsakymo visus metus. T.y. jei rekomenduojate ir tas žmogus užsiregistruoja, tai kiekvieną kartą jam perkant, jums atiteks 5% užsakymo sumos. Ir taip visus metus.

Kokią dalį sumos galite padengti? Tiek kiek turite. T.y. nors ir visą užsakymo sumą.

 

Beje, visą spalį Vilniuje pristatymas tik 2 Lt :)

 

Juozo video apie tai:


ManoKnyga.lt rekomendavimo funkcija from Juozas Kaziukenas on Vimeo.

Knygynas - manoknyga.lt