Nuotr.: Irmanto Gelūno/15min.lt
Vilnius kažkada užsikrėtė liga, kuri vadinama — šviesoforai. Dar aną Zuoko kadenciją susirgę, jie plito po kiekvieną sankryžą. Kai sankryžos baigėsi, šviesoforų dar buvo likę. Tada sugalvojo prikišti jų pilną Olandų žiedą. To dar niekas nebuvo matę. Olandų žiedas sumirgėjo gražiau nei bet kada Rotušės ar Katedros aikštėje stovėjusi eglutė. Ta eglutė taip patiko Vilniaus merui, kad net Katedros aikštėje iš medinių jos virto metalinėmis. O kai šviesoforai pradėjo degti nebe tik geltonai, o ir žaliai bei raudonai, leidžiantis nuo Olandų kalno buvo nuostabu. Tikrai, vaizdas buvo toks, kurio niekada nebepamatysite. Nepamatysite, nes šviesoforų ten nebėra.
Dar buvo smagu kai Rygos-Taikos gatvių sankryžoje (prie pat laisvės pr.) pastatė šviesoforą. Ten gyvenau kelis metus ir niekada nekilo mintis apie jį. Ir vieną dieną jis ten atsirado. Atsirado ir stovinčių, bei laukiančių mašinų, kurių iki tol nebūdavo nei ryte, nei vakare. O po to man papasakojo įdomią istoriją, kuri paaiškino šį nuostabų sprendimą. Pasirodo, kad Vilniuje Taikos gatvė su Rygos gatve kertasi du kartus. Suprantate? Soriukas, sumaišėme sankryžas. Bet ta teisinga sankryža neliko nuskriausta, nes po kiek laiko ir ten pastatė.
Pavyzdžiui Savanorių-Vilkpėdės g. sankryžoje šviesoforas atsirado su rodykle į kairę pusę (važiuojant nuo Gerosios vilties žiedo). Po to pagalvojo, kad gal geresnis pralaidumas bus, jei neleisime ten sukti. Užklijavo baltą blyną ant kairės rodyklės. Ir autobusų juosta leido važiuoti automobiliams. Tai įvyko dar net neįjungus šviesoforo. Stebėjausi, kad kažkas mąsto ir padaro teisingus sprendimus. Nesupratau tik kam tada reikėjo tą sekciją daryti? Po mėnesio ar kelių paaiškėjo. Taigi, posūkis į kairę buvo atklijuotas ir pirma juosta palikta tik visuomeniniam transportui. Praėjus dar kiek laiko pasirodė, kad dirbti reikia. Vėl baltas blynas ir atvira juosta. Na gal paeksperimentavo ir suprato kad negerai padarė? Kur gi ne, ne taip jau seniai vėl blyną nuklijavo. Kol kas bent jau pirma juosta atvira. Jei dar panaikintų nesąmonę ir po to einančioje sankryžoje tiesiai leistų važiuoti iš pirmos juostos - būtų labai labai gerai. Ten ir dabar važiuoja daug kas, nes kelio ženklų nemato. O taip jau yra, kad kelio ženklai, prieštaraujantis logikai tampa gerokai prasčiau matomi.
Vilnius turi krūvą mažų sankryžų su šviesoforais, kurie turi papildomas sekcijas su posūkiais į kairę. Nežinau kam jos ten, bet taip jau yra. Tebūnie. Man kur kas įdomiau kodėl Žirmūnų-Kareivių sankryžoje leidžiama sukti į kairę ir ten nėra papildomų šviesoforų sekcijų? Toje sankryžoje begalė avarijų, sukant į kairę nieko nesimato. Labai panašiai yra ir Kalvarijų-Konstitucijos-Šeimyniškių sankryžoje. Kaskart sukant į kairę keikiesi, nes matomumas beveik nulinis. Kodėl ten kur nereikia yra, o kur reikia — ne?