Cookie Consent by TermsFeed

UAB

Maži patarimai: keli klausimai renkantis kurjerius


Foto: Salvatore Vuono

 

Pasirenkant kurjerius atrodo viskas paprasta - paklausi kainos ir pasirenki. Iš tiesų yra tam tikrų smulkmenų, dėl kurių kurjerių kaina gali tapti antriniu dalyku.

Sužinokite siuntų svorių intervalus. T.y. kokios kainos ir kokiems svoriams. Jei jau siunčiate siuntas, šitas dalykas gali padėti nesunkiai apsispręsti. Jei ne - gali tekti kurį laiką pasikankinti. Teisingai pasirinkti intervalai gali sutaupyti daug pinigų.

Sužinokite kas bus, jei siuntos gavėjas paprašys siuntą pristatyti kitu adresu. Vienos tarnybos pristato kitu adresu tą pačią dieną, kitos - kitą, o trečios jums išrašys papildomą sąskaitą už tai, kad buvo pakeistas adresas.

Automatizuotas užsakymų pildymas. Dalis tarnybų to neturi. Jei jūs tą galite padaryti už juos - viskas gerai, bet kiek tai jums kainuos? Antri turi tik dalinę, o treti - pilną valdymą. Automatizuotas užsakymų pateikimas gali jums sutaupyti labai daug laiko.

Maži patarimai: problemos su kurjeriais


Foto: posterize

 

Teisingų kurjerių pasirinkimo problema yra didelė. Tenka susitaikyti, kad kartas nuo karto iškils problemų. Kuo daugiau užsakymų - tuo dažniau kartosis problemos. Kurjerių tarnyba yra viena, o patys kurjeriai (darbuotojai) - kita. Problemos su kurjerių tarnyba ir su kurjeriais skiriasi iš esmės.

Dažniausia problema su kurjeriais - nemandagus, o kartais ir chamiškas bendravimas su klientais. Laiškuose klientams tenka rašyti net tokius dalykus: „jums nereikia niekur eiti ar važiuoti“. Kartais ir savavališkai nepristatyti siuntiniai, nes jie nespėjo. Į sutartį galite įtraukti punktą, kad už pavėluotas siuntas jūs nemokate, arba mokate gerokai mažiau. Tai problemos visiškai neišspręs, bet turėsite tam tikrų svertų savo rankose.

Problema su kurjerių tarnyba - orinės sąskaitos. Spėju, kad 95% kurjerių paslaugomis naudojančių įmonių nežino kiek ir kokio svorio siuntų siunčia. Ir beveik visi jie permokės. Patikėkite, tikrai pigiau nusipirkti svarstykles ir tą rašytis.

Maži patarimai: draugai nebus jūsų pirkėjai


Foto: Filomena Scalise

 

Aš apie virtualų arba mikro verslą.

Atidarant parduotuvę visi tikisi, kad turėsdaug pirkėjų. Tie kurie nesitiki - verslo nepradeda  :)  Tačiau yra viena klaida - negalima tikėtis, kad pradžioje jums labai padės draugai. Iš tiesų draugai nebus tie žmonės, kurie jums neš pelną. Gerai kai yra draugų. Gerai, jei jie kažką nupirks, bet jie niekada nebus Jūsų maitintojais. Todėl kai planuojate - galvokite taip, lyg draugai niekada nieko iš jūsų nepirks.

Kitas dalykas - draugai gali jums labai padėti kaip reklamos šaltiniai: patardami savo draugams, pasakodami, kad žino kas prekiauja ir kur, pareklamuodami facebook, savo bloguose. Tokia pradinė informacijos sklaida yra labai naudinga.

Baro vieta

Projektas „Baras“ buvo aprimęs. Galiu sakyti, kad dėl mano kaltės ir būsiu teisus. Tačiau kitų norinčių pasyvumas taip pat prie to prisideda. Apsikuopiau su staiga užpuolusiais darbais ir bandau tęsti toliau. Padariau nedidelę paklausą, kuri tik įrodė man mano teisumą dėl baro vietos. Yra šioks toks užsiciklinimas ties Centru ir Senamiesčiu. Aš manau kiek kitaip ir visada prisimeno buvusios „Mano kavinė“ (dabar „Cactus“) savininko žodžius - „jei vieta yra gera, visiškai nesvarbu kur ji yra - žmonės ten patys ateis“. Kažkada turėjome undergroundinį klubą. Iki jo nevažiavo jokia transporto priemonė. Tiksliau važiavo, bes stotelės buvo ne arčiau kaip pora kilometrų. Ir ką manote? Ogi būdavo vakarai, kai žmonės netilpdavo į vidų.

Na bet kuriuo atveju pasidalinu apklausos rezultatais:

Savo baras

Kažkada važiuodamas į Kauną sugalvojau vieną eksperimentą, kuris turi šansų tapti apčiuopiamu dalyku.

Jau senokai praeidamas pro barą ar sėdėdamas ten vis pagalvoju, kad užknisa standartiniai brandiniai barai. Čekijoje didžioji dalis barų tai šeimų biznis. Ir tada kiekvienas skirtingas, kiekvienas savitas. Tada padavėjai ir barmenai ten dirba kaip normaliam darbe ir ilgai, o ne samdomi studentai, kurie keičiasi kas keli mėnesiai.

Taigi, sugalvojau skaičių pinigų, kurių, mano manymu, turėtų tikrai pakakti atidaryti barą. 100 000 Lt. Didelė ane? O jei barą daryti ne vienam? O jei 100 žmonių tai darytų?

100 atrodo daug, bet iš kitos pusės tai iškart lemia dideles nuolaidas įrengiant, skirtingą patirtį. 100 žmonių jei ne patys, tai tikrai pažinos kas dirba įvairiausiose srityse. Iš kitos pusės tai iškart 100 lojalių klientų.

Plačiau čia: http://www.facebook.com/ 

Paskelbus apie tai viešai, pačiam pasidarė žiauriai įdomu ar pavyks rasti 100 žmonių, kurie ne tik turi 1000 Lt, bet ir nori turėti savo barą. Du jau atsirado, taigi liko 97 :)

Kai sąskaitos rašomos negalvojant

Kam rašomos sąskaitos faktūros? Sau (pardavėjui), ar kitiems (pirkėjui)?

Atsakymai:

  1. Pardavėjui
  2. Pirkėjui
  3. Pardavėjui ir pirkėjui

Atsakymas: mokesčių inspekcijai. Jei rimtai, tai pirkėjui (jei tai įmonė) ji yra reikalinga visada. Taip užpajamuojamos prekės.

Sąskaitoje faktūroje būna lentelė su tam tikrais stulpeliais. Jie skiriasi, bet visada būna pavadinimas ir kaina. Tačiau būna įmonių, kurios sugalvoja visokių dalykų, kad tik apsunkinti darbą kitiems. Kaip užpajamuoti prekes, kai gauni tokius laukelius:

  1. Kaina be pvm 
  2. Kaina su pvm
  3. Nuolaida procentais
  4. Kiekis
  5. Pvm procentais
  6. Suma be pvm
Atsakymas paprastas: imi skaičiavimo mašinėlę ir Sumą be pvm dalini iš kiekio. Gauni vieneto kainą. Jei su tuo jau visi susitaikė, tai atėjo laikas permainoms! Naujose sąskaitose vietoje „Suma be pvm“ padarykime „Suma su pvm“. Ir pajamuoti prekes tapo dar įdomiau: Suma su pvm daliname 1,09 (jei pvm 9%) ir daliname iš kiekio.

Gal man gali kažkas paaiškinti kam ir kodėl galėjo šauti tokia mintis į galvą?

Kaip darant akcijas tai galima padaryti blogai

Nors šis atvejis įvyko ne pastarąją savaitę, bet vistiek aprašysiu.

Kurjeriai sugalvojo padaryti akciją, kuri, matyt, turėjo skatinti klientų lojalumą. Įsteigė kelias nominacijas ir pažadėjo keliones. Atrodo viskas gražu ir gerai, bet...

Pirmas dalykas - dalyvauja tik atskirai užsiregistravusios įmonės. Ar jie tikrai negali žinoti įmonių, kurios siunčia siuntinius per juos?

Antras - pakvietė po penkis kiekvienos nominacijos pretendentus į boulingo klubą, kuriame turėjo vykti burtų traukimas. Gražu, bet... Jei įmonės atstovas nedalyvauja - įmonė negali laimėti prizo. Jie Kaune. Dalyvauti gali tik vienas atstovas.

Čia ir kyla klausimas: ar iš Vilniaus vienas įmonės atstovas važiuos į Kauną, kur galbūt laimėsi prizą (tikimybė 20%)? Aš manau, kad ne. O ir lojalumas sunaikinamas.

Knygų leidyba

Knygų leidyboje situacija tikrai normali:


lentelė iš „Verslo žinios“

 

Buhalterijos vingrybės

Teko vakar sudalyvauti buhalteriams skirtame seminare. Ne, aš ne buhalteris. Daug įdomių dalykų išgirdau, o patys įdomiausi susiję su pajamomis natūra. Apie tai kažką girdėjote tikrai, o konkrečiai daugelis nieko nežino. Spauda daugiausia rašė dėl automobilių. Nesiplėsiu labai, bet pabandau trumpai pasakyti esmę tiems, kas nežino.

Pajamos natūra tai yra žmogaus pajamos, tik ne pinigais. T.y. tai kaip jūsų papildomas atlyginimas, nuo kurio reikia mokėti mokesčius ir pan.

Pačiu pačiu didžiausiu absurdu, iš to ką sužinojau, man atrodo šitas:

Tarkim įmonė gamina... baldus. Jūs dirbate šioje įmonėje. Nusipirkote butą ar namą. Kur pirksite baldus? Atrodo kvailas klausimas. Tada kitas: kodėl? Dar vienas kvailas klausimas? Pasirodo, kad gauta nuolaida savo darbovietėje yra pajamos natūra. T.y. jūs turėsite susimokėti už tai mokesčius.

Aišku, kad apėjimas yra - rašysite sąskaitoje ne savo, o draugo ar kažkokio kito žmogaus duomenis. Ir tada bus viskas gerai  jokių pajamų natūra.

Pirkimas ir grąžinimas

Pažiūrėti per televiziją reklamą, pirkti bet ką, o po to grąžinti nėra labai teisinga.

Turbūt daug kas per tv matėte reklamą: „Internetu pirktą ir nepatikusią prekę galite grąžinti per 7 dienas“. Iš tiesų panašiai ir yra.

Daiktų pardavimo ir paslaugų teikimo, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taisyklės

Čia nerasite knygų, kaip grąžintinų prekių. Tačiau knygos yra negrąžintinos prekės:

Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklės

Kas tarp šių taisyklių bendro? O bendra yra štai kas:

Parduodant daiktus, kai sutartys sudaromos naudojant ryšio priemones, taikomi ir bendrieji daiktų pardavimo reikalavimai, nustatyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 11 d. nutarimu Nr. 697 “Dėl Mažmeninės prekybos taisyklių patvirtinimo” (Žin., 2001, Nr.51-1778) patvirtintose Mažmeninės prekybos taisyklėse.

Taigi, nepakanka perskaityti tik pirmąsias taisykles. Įdėmiai paskaitykite ir antrąsias.

Kaip aš susipažinau su Rimvydu Stankevičiumi

Nors mūsų sandėlyje yra labai daug knygų, bet dalį parduodame iš leidyklų arba tiekėjų sandėlių.

Būna taip, kad nuperka knygas, kurių tiekėjas nebeturi, arba apmoka pavedimu po kelių dienų, per tą laiką kažkas kitas tą knygą nusipirko. Tokiu atveju knygos ieškome kitur: knygynuose, parduotuvėse. Tik jei tikrai niekur neberandam - pranešame žmogui, kad nebegalime tos knygos pristatyti.

Panašiai buvo ir su Rimvydo Stankevičiaus knyga „Randas“. Nusipirko, o jos Rašytojų sąjungos leidykla nebeturi. Mano brolio klasiokas yra geras autoriaus draugas. Taigi, gavau kontaktus ir pasiskambinau. Knyga pristatyta. Kol su juo važiavom iki jo namų ir atgal į darbą labai teisingai pasikalbėjom. Žiauriai geras ir paprastas žmogus. Net keista.

Klientų pageidavimai

Kai gauni tokį sakinį - galima susimąstyti:

ovalo spalva padaryti tokia svytincia auksine su nusviesejanciu auksiniu svytinciu seseliu, nueincia sviesejancia spalva i korteles krastus

Viskas perkama ir parduodama

Manote, kad jei straipsnis žurnale apie kažką teigiamas - reiškia ojektas teigiamas, geras? Ne. Savininkas objektas susimokėjo. Šiandien gavau laišką:

 


Turiu Jums neatremiamą pasiūlymą projektui žuranle IEVA :)

 

Lapkričio mėnesio numeryje rašysime redakcinį straipsnį apie Lietuvoje sparčiai besiplečiantį būdą pirkti/atsiskaityti/rezervuoti/užsisakyti internetu, todėl siūlome prisidėti ir Jums. Straipsnyje būtų minimos kelios internetinės parduotuvės, tačiau is skirtingų sferų: parfumerija (parfume.lt), rūbai, aviabilietai ir t.t. - būtumėte tikrai paminėti ir Jūs.

 

Po teminio straipsnio atvertime (1-2 psl) būtų vien Jūsų reklama: internetinis psl., produktai su kainomis, akcijos (jei turite) ir t.t.

Pripažinkime, kad tokia reklama labiau pastebima nei standartinis maketas, beto Jūs gautumėte net 2 psl reklamos.

Ar sudomino?

Lauksiu Jūsų komentarų!

Pagarbiai,

Pardavimų ir marketingo
projektų vadovas
Vygintas Ivanica
tel.: 8 650 53341
Konstitucijos pr. 26, Vilnius

 

Kitas žingsnis: mes padarėme tą ir tą ir dabar apie tuos blogus dalykus parašysime. Gal jus domintų reklama mūsų žurnale vietoj straipsnio?  :)

Parduodame knygas

Ir kaip gi galima nepasigirti, kai ateina permainos  :)  Nuo šiol knygynas manoknyga.lt rūpinsis ne tik savo klientais, bet ir pigu.lt. Na gerai, skamba kiek per garsiai ir ne viskas iš karto, bet... Jau dabar bendradarbiaujame su pigu.lt ir knygas jiems tiekiame mes.

Kodėl taip nutiko? Knyga nėra tokia gera prekė kaip daugelis įsivaizduoja. Kai kurių dalykų neįsivaizdavome ir patys, kai pradėjome prekiauti. Pvz.:

  • Ribotas antkainis. Pagrinde tai riboja konkurencija. Kiek kitaip yra su rankų darbo prekėmis. Arba su tomis, kurios yra unikalios ir prekiauja vienas tiekėjas
  • Knygos pastoviai kaupiasi sandėlyje. Tokiu būdu užšaldomi dideli pinigai.
  • Bendravimas su laaaabai daug leidyklų. Leidykloms iki procesų automatizavimo žiauriai toli. Nėra nė vienos leidyklos kurios knygomis galėtum prekiauti naudodamasis xml
  • Dalį pristatymo mokesčio parduotuvė dengia iš knygos antkainio. Tarkim Jums kainuoja knygos pristatymas 8 Lt. Mums jis vidutiniškai kainuoja apie 9,50 Lt. Skirtumas tas, kad viena kaina su pvm, o kita - be. Taigi, knygos pristatymo kainą sumoka užsakovas 6,72 Lt (nuo kito mėn. 6,61 Lt), o parduotuvė dengia likusius beveik 3 Lt.
  • ...

Bet čia subtilybės, kurias sužinai pradėjęs prekiauti. Taigi, ko gero, geriau bendrauti su vienu tiekėju, nei su 30 ar 40.

Sprendimas naudingas abiem pusėm.  :)